Комплексная работа
1 варыянт
1. Вучню
прапанавалі напісаць дзесяць назоўнікаў, утвораных з дапамогай суфікса –іст. Ён
напісаў:
актывіст,
альпініст, баяніст, гарманіст, гарніст, машыніст, металіст, танкіст, тэнісіст,
футбаліст. У якім выпадку і чаму ён дапусціў памылку?
2.
Падбярыце тры пары слоў, якія б адрозніваліся толькі прыстаўкамі і мелі
супрацьлеглае значэнне.
3. З улікам
асаблівасці словаўтварэння ў кожным радзе знайдзіце пятае “лішняе”. Абгрунтуйце
свой выбар.
А) падагрэў, падарожжа, падарунак, падаўжэнне,
падача;
б) прывоз, прыезд, прызёр, прыліў, прыцэл;
в) суглінак, сузор’е, сукенка, сутычка, сустрэча.
4. Выпраўце
памылкі ва ўжыванні дзеепрыметных зваротаў. Запішыце выпраўленыя сказы.
А) Нясцерпна пякло нахіленае сонца на захад.
Б) Паабапал дарогі стаялі парыжэлыя снапы ад
дажджу і ветру.
В) Пасярод поля стаяў спынены грузавік шафёрам.
Г) Жанчыны няспешна кідалі ў кузаў высахлыя снапы
даўно ўжо.
5. Запішыце
адпаведнікі да рускіх фразеалагізмаў у беларускай мове, растлумачце іх сэнс.
Два
сапога пара –
Играть
первую скрипку –
На
одной ноге –
На
все четыре стороны –
6. Устаўце
патрэбныя літары, запішыце правільна.
Назоўнікі: камен..чык, інтэрв..ю,
жанчына-..урач, аўта..завод, салаў..і, (ня)..праўда, (не)пагадзь, вераб’і.
Прыметнікі: (доўга)чаканы, пчалі..ы,
(гаркавата)салёны, нясві..кі, турыс..і.
Лічэбнікі: 60-ты, 17, 585, 7-ра, 1974-ты,
10 (запісаць лічэбнікі словамі).
Займеннікі: (у)весь, якога(н..бу..ь),
хто(с..ці), (абы)які, (не)шта.
7. Выпраўце
памылкі ва ўжыванні дзеепрыслоўяў. Правільна пабудуйце сказы.
А) Пад’язджаючы да горада, пайшоў дождж.
Б) Даведаўшыся пра поспехі сястры, мяне ахапіла
радасць.
В) Выбрабоўваючы новы самалёт, з лётчыкам
здарылася бяда.
Г) Успамінаючы родныя мясціны, дзяўчыну не
пакідала думка хутчэй наведаць іх.
8. Тут
пераблытаны часткі прыказак і прымавак. Запішы прыказкі правільна.
Як гукнеш, а спраў на вяршок.
Згода будуе, а той,
хто дае.
З вялікага грому, то забудзецца.
Як ляжа спаць, нязгода руйнуе.
Слоў мяшок, так і адгукнецца.
Не той багаты, хто мае, малы дождж.
9. Напішыце
словы ветлівасці (не менш за тры), з дапамогаю якіх можна выказаць просьбу:
...... ; прабачэнне: ......... .
10. Да
якога стылю маўлення адносіцца тэкст. Абгрунтуйце сваю думку.
Рабчык
– птушка сямейства цецеруковых атрада курападобных. Пашыраны ў лясной зоне
Еўропы і Азіі. Аселая птушка, селіцца парамі ў вільготных лясах, асабліва па
далінах рэк. Гняздуецца на зямлі. На Беларусі найбольш трапляецца на поўдні.
Даўжыня да 40 см, маса да 580 г. Апярэнне рабое, рыжавата-шэрае з пярэсцінамі.
У самцоў на галаве чубок. Крылы кароткія, тупыя. Ніжняя частка цэўкі і пальцы
неапераныя.
11.”Вялікае гора прыбіла ўсякі інтарэс да жыцця,
зламала характар, спарахніла душу – нічога не міла цяпер старой...”
Які троп
выкарыстаў тут пісьменнік?
А) алегорыю;
б) адухаўленне; в) іронію.
12.
Суаднясіце паміж сабой ( злучы лініямі ) імя галоўнага героя і прозвішча
аўтара:
Гусляр Змітрок Бядуля
Лаўрук
Васіль Быкаў
Тэкля Янка Маўр
Мірон Янка Купала
13. Па
першаму радку з вершаў Р.Барадуліна і С. Гаўрусёва
“Мы больш сваёй ахвярнасцю вядомы”
“На ручніках, расшытых пеўнямі”
вызначце:
1) ці супадае іх памер?
2) ці аднолькавая колькасць стоп у вершаваным
радку?
1) а) так, супадае; 2) а) аднолькавая;
б) не,
разыходзіцца. б)
розная.
14. З якіх вывучаных вамі твораў узяты
наступныя радкі (назваць аўтара і твор):
а) Бедны хлопчык быў загнаны,
У
бацькоў нялюбы сын.
Б) Як жа позна,
Як позна – любімыя дзеці –
Мы няўдзячнасць сваю
Разумець пачынаем.
В) Урокі геаграфіі былі светам. Але той, хто дае
найвялікшую радасць, можа прынесці і самае вялікае гора. Я любіў Антона
Антонавіча, для мяне ён быў незвычайным чалавекам.
15. Каму з
герояў аповесці “Сірочы хлеб” Я.Брыля належаць рэчы?
а) медзякі і паперкі ў хустачцы з туга заціснутым
вузлом;
б) новыя боты з прарванай дзірачкай у адной
халяве;
в) жоўты збанок, падвязаны за шыйку вяровачкай.
2 варыянт
1. Запішыце 4 словы, у якіх гукаў
больш, чым літар.
( правільны адказ-0,5б.)
2. Пастаўце
націскі ў словах: адзінаццаць,
беларусы, статуя, алфавіт, слабы, крапіва, каменны, іскра, імя,камбайнер.
5б.
3. Якімі часцінамі мовы з’яўляюцца
наступныя словы:
Двойка, двайны, падвоіць, двойчы,
абедзве, пяты, упяцерых 3,5б.
4.Прачытайце
сказы , выпраўце дапушчаныя ў іх недакладнасці і запішыце сказы правільна
1. Над
вадою трасе траву вецярок. 2. А вось
гэты тлусты пан, відаць, вялікая абжора. 3. Вецер павялічыўся, і восеньская імгла
пачала пераходзіць у малы дождж.
3б.
5. Зрабіць марфемны разбор наступных
слоў:
Малінавы, зрэдку, надрукаваны,
выпрастаўшы , прадаўжальніца, дзесьці
3б.
6. У якіх прыкладах не пішацца
асобна:
а) (не) ўзаранае поле
б) (не) зважаючы
в) ( не) супраць
г) (не) высока
1б.
7. Запішыце вядомыя вам
фразеалагізмы са словамі :
вочы, галава, рука, нос
( за кожны фразеалагізм 1 б.)
8. Перакладзіце словазлучэнні на беларускую мову
загрустил по внукам, бегу за водой,
поблагодарил их, извинить меня,
идут по бруснику, посмеивались над Сашей
3б.
9.З якога твора герой?
Данік_______
Тэкля_______
Гусляр_______
3б.
10.Успомніце першыя радкі з верша Я. Коласа “ Ручэй” і
вызначце памер верша.
2 б.
3 варыянт
1. Пастаўце
націск у словах:
крапіва,
фартух, ціхенечка, грамадзянін, вусы, адзінаццаць, крыху, імя.
2. Дапішыце
прыказкі і прымаўкі:
а) Пужаная варона –
б) Не спяшайся языком –
в) Век жыві –
г) Рана ўстанеш –
3. Да
фразеалагізмаў падбярыце і запішыце словы, якія адпавядаюць ім па значэнні:
а) апусціць рукі –
б) блытацца пад нагамі –
в) за адным махам –
г) мазоліць вочы –
д) на адзін капыл –
4.
Перакладзіце на беларускую мову:
чей-то,
щавель, медведь, областной,
немилосердный, инженер, интеллигенция, счастье.
5. Ад
назоўнікаў утварыце і запішыце прыметнікі з суфіксам –ск-:
брат,
юнак, Пінкавічы, горад, мастак, ткач, сусед, Парыж.
6.
Праскланяйце лічэбнік сто дваццаць тры.
7. Адзначце
сказы з граматычнымі памылкамі:
а) За чыгуначным насыпам ляжалі роўна складзеныя
дровы.
б) Валодзя Агейчык яшчэ ў вайну застаўся круглай
сіратой.
в) Няўжо нельга перайсці такое балота па гэтым
доўгім жардзінам?
г) На калегіі выступіў вопытны суддзя Наталля
Пятроўна.
д) У мікрараёне пачала працаваць новая АТС.
8. Назавіце
псеўданімы:
а) К.М. Міцкевіча; б) І.Д. Луцэвіча; в) Я.І. Скурко; г)
Алаізы Пашкевіч
10.
Суаднясіце пісьменнікаў з іх творамі:
а) Я.Колас “Былі ў мяне
мядзведзі”
б) У.Караткевіч “У старых дубах”
в) М.Лынькоў “Насцечка”
г) К.Чорны “Пра смелага ваяку Мішку і
яго слаўных таварышаў”
д) Я.Брыль “Ветэрынар”
Комплексная работа па
беларускай мове і літаратуры
7 клас
Заданні
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Усяго
|
Балы
|
1.
Зрабіць арфаграфічны
запіс слоў:
1. у глыбокай рэ [цц] ы -
_____________________________
2. уважлівы гру [шч] ык -
____________________________
3. высокія пака [шч] ыкі -
____________________________
4. [з’л’] есу -
_______________________________________
5. [с’н’эх] -
________________________________________
6. апынуцца ў лаву [сц] ы -
___________________________
7. вядомы дасле [чч] ык -
_____________________________
8. пад воднай гла [дз’у] - _____________________________
2.
Размяркуйце пары слоў у
табліцу:
Канюшня – стайня; сподак – спадніца; канюшына –
дзяцеліна; талерантнасць – цярпімасць; плебісцыт – аб’яднанне; экспарт – увоз;
асадка – ручка; бурштын – янтар; дыван – канапа; асобнік – экзэмпляр.
не з’яўляюцца сінонімамі
|
сінонімы
|
3.
Падбярыце да рускіх слоў
беларускія адпаведнікі і дапасуйце ў патрэбным родзе прыметнікі:
1. дробь _____________________________________________________
2. валериана _________________________________________________
3. прибыль ___________________________________________________
4. кофе ______________________________________________________
5. туфля ______________________________________________________
6. ромашка __________________________________________________
7. котёнок ___________________________________________________
8. копыто ____________________________________________________
9. бельё ______________________________________________________
10. тополь ____________________________________________________
4.
Паставіць словазлучэнні ў
творны склон, лічэбнікі запісаць словамі:
1,5 тоны, 1,5 кілаграма, 25 кніг, 852 экзэмпляры,
79 вучняў, 384 сталы.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
5.
Пастаўце дзеясловы ў
другую асобу можнага ліку цяперашняга ці будучага простага часу:
1 несці -
_____________________________________________________
2 чытаць -
___________________________________________________
3 ісці -
______________________________________________________
4 зберагчы -
_________________________________________________
5 паглядзець -
_______________________________________________
6 спячы -
___________________________________________________
7 маляваць -
_________________________________________________
8 класці -
____________________________________________________
9 чытаць -
___________________________________________________
10 плысці -
__________________________________________________
6.
Выправіць памылкі:
Сказы з памылкамі
|
Правільна запісаныя сказы
|
|
1
|
Буслы кружылі ў сваім рытуальным карагодзе,
благаслаўляя зямлю, што плыла пад іх белымі крыламі.
|
|
2
|
Шчабечучы ля акна верабей кожную раніцу будзіў
мяне.
|
|
3
|
Гледзячы ў неба пагоднае, сіняе, сэрца маё
поўнілася хваляваннем.
|
|
4
|
Пажаўцеўшае лісце злятала з дрэў.
|
|
5
|
Любуючыся нерухомай і велічнай тайгой, мяне
ахапіла трывога.
|
7. Вызначыце, якой часцінай мовы з’яўляюцца выдзеленыя словы:
Спачатку гром грымеў, пасля вятры затанцавалі.
|
|
Пакуль сады не наліліся
сокам, над яблынямі не гулі чмялі.
|
|
А з пшанічнае мукі і выходзіць хлеб такі.
|
|
Люблю паблізу
вогнішча сядзець: душы яно дае гаенне.
|
|
Насустрач нам ідуць людзі.
|
|
Калектыў наш невялікі, затое дружны.
|
|
Шляхам асноваскладання
ўтвараюцца складаныя словы.
|
|
За тым
домам рос вялікі дуб.
|
8.
Вызначыць стыль мовы,
абгрунтаваць. Даць загаловак тэксту:
Доўгачаканая прыгажуня-вясна ўсё настойлівей
стукае ў дзверы. Зіма адступае неахвотна. Доўгія ледзяшы звісаюць з дахаў
дамоў. Чуваць чыстыя, меладычныя гукі капяжу. Нездарма сакавік называюць
кропельнікам.
9.
Устанавіць аўтара і твор.
Часам зорка
ўначы
На
яго кіне зрок,
І
хмурынка не раз
Зазірне
ў ручаёк.
10.
Назавіце мастацкі прыём,
разнавіднасць метафары, прыпадабненне з’яў прыроды да паводзін чалавека?
Комплексная работа па
беларускай мове і літаратуры
7 клас
Заданні
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Усяго
|
Балы
|
1.
Зрабіць арфаграфічны
запіс слоў:
1. у глыбокай рэ [цц] ы -
_____________________________
2. уважлівы гру [шч] ык -
____________________________
3. высокія пака [шч] ыкі -
____________________________
4. [з’л’] есу -
_______________________________________
5. [с’н’эх] -
________________________________________
6. апынуцца ў лаву [сц] ы -
___________________________
7. вядомы дасле [чч] ык -
_____________________________
8. пад воднай гла [дз’у] - _____________________________
2.
Размяркуйце пары слоў у
табліцу:
Канюшня – стайня; сподак – спадніца; канюшына –
дзяцеліна; талерантнасць – цярпімасць; плебісцыт – аб’яднанне; экспарт – увоз;
асадка – ручка; бурштын – янтар; дыван – канапа; асобнік – экзэмпляр.
не з’яўляюцца сінонімамі
|
сінонімы
|
3.
Падбярыце да рускіх слоў
беларускія адпаведнікі і дапасуйце ў патрэбным родзе прыметнікі:
1. дробь _____________________________________________________
2. валериана _________________________________________________
3. прибыль ___________________________________________________
4. кофе ______________________________________________________
5. туфля ______________________________________________________
6. ромашка __________________________________________________
7. котёнок ___________________________________________________
8. копыто ____________________________________________________
9. бельё ______________________________________________________
10. тополь ____________________________________________________
4.
Паставіць словазлучэнні ў
творны склон, лічэбнікі запісаць словамі:
1,5 тоны, 1,5 кілаграма, 25 кніг, 852 экзэмпляры,
79 вучняў, 384 сталы.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
5.
Пастаўце дзеясловы ў
другую асобу можнага ліку цяперашняга ці будучага простага часу:
1 несці -
_____________________________________________________
2 чытаць -
___________________________________________________
3 ісці -
______________________________________________________
4 зберагчы -
_________________________________________________
5 паглядзець -
_______________________________________________
6 спячы -
___________________________________________________
7 маляваць -
_________________________________________________
8 класці -
____________________________________________________
9 чытаць -
___________________________________________________
10 плысці -
__________________________________________________
6.
Выправіць памылкі:
Сказы з памылкамі
|
Правільна запісаныя сказы
|
|
1
|
Буслы кружылі ў сваім рытуальным карагодзе,
благаслаўляя зямлю, што плыла пад іх белымі крыламі.
|
|
2
|
Шчабечучы ля акна верабей кожную раніцу будзіў
мяне.
|
|
3
|
Гледзячы ў неба пагоднае, сіняе, сэрца маё
поўнілася хваляваннем.
|
|
4
|
Пажаўцеўшае лісце злятала з дрэў.
|
|
5
|
Любуючыся нерухомай і велічнай тайгой, мяне
ахапіла трывога.
|
7. Вызначыце, якой часцінай мовы з’яўляюцца выдзеленыя словы:
Спачатку гром грымеў, пасля вятры затанцавалі.
|
|
Пакуль сады не наліліся
сокам, над яблынямі не гулі чмялі.
|
|
А з пшанічнае мукі і выходзіць хлеб такі.
|
|
Люблю паблізу
вогнішча сядзець: душы яно дае гаенне.
|
|
Насустрач нам ідуць людзі.
|
|
Калектыў наш невялікі, затое дружны.
|
|
Шляхам асноваскладання
ўтвараюцца складаныя словы.
|
|
За тым
домам рос вялікі дуб.
|
8.
Вызначыць стыль мовы,
абгрунтаваць. Даць загаловак тэксту:
Доўгачаканая прыгажуня-вясна ўсё настойлівей
стукае ў дзверы. Зіма адступае неахвотна. Доўгія ледзяшы звісаюць з дахаў
дамоў. Чуваць чыстыя, меладычныя гукі капяжу. Нездарма сакавік называюць
кропельнікам.
9.
Устанавіць аўтара і твор.
Часам зорка
ўначы
На
яго кіне зрок,
І
хмурынка не раз
Зазірне
ў ручаёк.
10.
Назавіце мастацкі прыём,
разнавіднасць метафары, прыпадабненне з’яў прыроды да паводзін чалавека?
Комплексная работа па
беларускай мове і літаратуры
7 клас
2015/2016 навучальны год
Заданне 1. Пазначце, у якіх раздзелах навукі пра мову вывучаюцца:
гук -
марфема
слова -
словазлучэнне -
сказ -
Заданне 2. Паставіць націскі ў словах:
Выпадак, гліняны, квартал,
крыху, каменны, садавіна, спіна, рэмень, адзінаццаць.
Заданне 3. Запішыце назоўнікі ў форме склону, указанага ў дужках:
асфальт (прыназ. па + М.скл. адз.л.) -
стараста (Т.скл. адз.л.) -
конь (Р.скл.мн.л.) -
скруха (Д.скл. адз.л.) -
бездараж (Т.скл. адз.л.) -
каліва (Р.скл. мн.л.) -
шчаня (Д.скл. адз.л.) -
Даніла (Т.скл. адз.л.) -
Заданне 4. Да рускіх фразеалагізмаў падбярыце
адпаведныя беларускія:
В
кои-то веки -
Без
царя в голове -
Бить
биклуши -
Втирать
очки -
Заданне 5. Суаднесці назвы твораў з іх персанажамі.
1
|
Малец
|
1
|
М.Багдановіч “Музыка”
|
|
2
|
Антон Антонавіч
|
2
|
Я.Колас
“Новая
зямля”
|
|
3
|
Антось
|
3
|
Я.Брыль “Сірочы хлеб”
|
|
4
|
Музыка
|
4
|
З.Бядуля “На каляды к сыну”
|
|
5
|
Цыпрук
|
5
|
І.Навуменка “Жуль Верн”
|
Заданне 6. Запішыце адказы ў такім парадку, каб атрымаўся тэкст.
1. Але памыляецца той, хто думае, што вароны – няскладныя прастафілі.
2. Пра варон звычайна гавораць
як пра дурных і нездагадлівых птушак.
3. Вароны не нападаюць толькі
на моцных і спрытных звяроў.
4. Вароны часта крадуць у
няўважлівых птушак яшчэ не апераных птушанят, з’ядаюць маленькіх лясных
жывёлінак, не абароныных ад крылатага драпежніка.
Заданне 7. Запішыце правільна: асобна, разам, праз злучок:
(хто) б -
якая (небудзь) -
абы (чый) -
пра (яго) -
каму (сьці) -
(мне) ж -
(хто) колечы -
(абы) з (кім) -
ні (хто) -
ні (які) -
Заданне 8. Знайдзіце словы, у якіх дапушчана арфаграфічная памылка.
Запішыце гэтыя слова правільна:
1) радыё; 4) Токіа;
2) партфоліо; 5) трыо;
3) сальфеджыё; 6) капрычыа;
|
7) Ватэрлоэ; 10) Адажыо.
8) камп’ютэр;
9) Антоніа;
|
Заданне 9. Вызначце род назоўнікаў і запішыце канчаткі прыметнікаў:
Род
|
||
1
|
Беларуск… жывапіс
|
|
2
|
Вугальн… пыл
|
|
3
|
Шырок… далонь
|
|
4
|
Калмат… сабака
|
|
5
|
Сучасн… моладзь
|
|
6
|
Балюч… мазоль
|
|
7
|
Паветран… струмень
|
|
8
|
Залат… медаль
|
Заданне 10. Хто з беларускіх паэтаў
з’яўляецца аўтарам дадзеных вершаваных радкоў?
1) Ніхто з дамашніх
не згадае ,
чым рэчка Костуся займае…
чым рэчка Костуся займае…
2) Каб любіць
Беларусь нашу мілую,
трэба ў розных краях пабываць.
трэба ў розных краях пабываць.
3) Мы больш сваёй
ахвярнасцю вядомы,
Мы, беларусы,
Мы – народ такі.
Мы, беларусы,
Мы – народ такі.
4) А каб яшчэ ды быў жывы
кожны чацверты!
кожны чацверты!
А)Алесь Ставер
Б)Якуб Колас
В) АнатольВярцінскі
Г)Рыгор Барадулін
Комплексная работа па беларускай
мове і літаратуры
VІІ клас
2016/2017 навучальны год
Сказ
|
Гук
|
Колькасць
|
1) Каласок да каласка - і зараз жа снапоў сцірта.
|
[с]
|
|
2) Горш, калі баішся : і ліха ж не мінеш, і надрыжышся.
|
[ш]
|
|
3) Без галавы, што без рук.
|
[а]
|
|
4) Не адцягнеш, як ката ад мышы.
|
[т]
|
|
5) Людзі і сякерай голяцца, а мы і брытвай не ўмеем.
|
[й’]
|
|
6) Калі ёсць дзед
- ёсць і абед, няма дзеда - няма і абеда.
|
[д]
|
|
7) Не скачы на высокія горы, бо на нізкія сядзеш.
|
[с]
|
|
2. Пастаўце дзеясловы ў
другую асобу множнага ліку. Вызначце канчаткі.
Жаць – ; перачытаць -;
намаляваць – ; берагчы – ;
спячы – ; несці – ;
адказаць – ; паставіць – ;
перачытаць – ; класці – .
3. Запішыце словы
па-беларуску.
Увертюра – ; директор – ;
компетентный – ; блондинка –;
командировка – ; демократия –;
двести рублей – ; кредит – ;
дефицит – ;
инцидент – .
4. Выпішыце словы з нулявым канчаткам і патлумачце, ці
існуе розніца паміж сцвярджэннямі: 1) у слове няма канчатка; 2) у слове нулявы
канчатак.
Горача, зелень, імкнуўся, сцвярджае, пішуць, пароль,
верабей, скажаш, свякроў, бясспрэчна, дробны, падышоў, па-мойму, паліто.
5. Замяніце фразеалагізмы дзеясловам у неазначальнай форме.
Аддаць жыццё
–;
Біць лынды –;
Блытацца пад нагамі
–;
Мазоліць
вочы-;
Кляваць
носам –;
Зарубіць
на носе –.
6. Утварыце
ад дзеясловаў дзеепрыметнікі залежнага і незалежнага стану, а таксама
адпаведныя дзеепрыслоўі. Абазначце суфіксы.
Прынесці, абклеіць, прыдбаць, вызваляць, зжаць, змалоць, зазелянець,
пазычыць.
7. Падкрэсліце, якія з выдзеленых слоў з’яўляюцца прыслоўямі.
1) Сябрукі не вярнуліся дадому, пакуль не закончылі працу.
2) Ні вучням, ні настаўнікам пра асаблівасці тэсціравання пакуль
нічога не вядома.
3) Васіль стаў наўколенцы поруч з Ганнай (І. Мележ).
4) Пункт гэты быў у баку ад гасцінца кіламетраў за
сорак (К. Чорны).
5) Злева ўгору падымалася нагрувашчванне скал.
6) Калі ўзышло сонца, дзеці вярнуліся ўжо дадому.
7) Што мілей у свеце божым гэтых светлых берагоў, дзе бруяцца срэбрам
рэчкі, дзе бары-лясы гудуць, дзе мядамі пахнуць грэчкі… (Я.
Колас).
8) Калі ж ты забабонамі пакінеш нас карміць, над роднымі загонамі
пятлю крутую віць?! (Я. Купала).
9) З усім класам настаўніца пайшла ў тэатр.
8. Запоўніце табліцу.
аўтар
|
назва твора
|
|
«Незагойная рака»
|
|
«Курган»
|
|
«На каляды к сыну»
|
|
«Стары бабер»
|
9. Вызначце
выяўленчыя сродкі мовы.
Узор: эпітэт – горкая доля.
Ўюцца змейкай срабрыстай дарожкі, І маркотныя месяца рожкі
Брызгі золата ў небе блішчаць, Праз марозную мглу зіхацяць.
М.
Багдановіч. Зімовая дарога
10.
Назавіце аўтара і назву верша наступных радкоў.
Каб любіць Беларусь нашу мілую,
Трэба
ў розных краях пабываць…
Комментариев нет:
Отправить комментарий